1 Ocak 2017 Pazar

Ayşe Kulin - Tutsak Güneş

 Bir önceki okuduğum kitap "AHMET ÜMİT- BAB-I ESRAR" beni etkileyen 1200lü yılları anlatan bir kitaptı. Daha sonra Ayşe Kulin'in bu kitabına başladığımda çok büyük karmaşa yaşadım. Çünkü bu kitap tahminlerime göre en iyi ihtimalle 2300lü yıllar olabilir. Belkide daha ileri bir tarih bizim için. Okudukça karmaşayı kenara bırakıpkitaba bıraktım kendimi. Bölüm bölüm düşündüren bir kitap oldu benim için. 2017 yılının ilk yazısı içinde geleceğe dair bir kitabı sizinle paylaşmak istedim.


  Hemen Ayşe Kulin'in ütopyasındaki geleceği anlattığı noktalara değinmek istiyorum;



+ 5 yaşına gelinceye kadar çocuklar anaokuluna gönderilmiyormuş:

   Düşünmek bile beni üzdü. Benim yeğenim 2,5 yaşında ve haftada 2 gün 2 saat kreşe gidiyor. Bunu yeğenimden yakından gözlemliyorum. Paylaşmayı, akranlarıyla oynamayı vs gibi bir sürü şey öğreniyor. Neyse ki şuan böyle bir yasa kanun yok. Umarım hiç bir zamanda olmaz...

 +Yemekler marketlerde yarı pişirilmiş yada toz halinde satılıyormuş;

O soğan doğrarken dökülen gözyaşlarımızın olmadığını her şeyin toz halinde olduğunu düşünsenize... En sevdiğiniz yiyecekleri pazardan marketten seçerek almak yok. Tozunu alıp toz halini yiyeceksiniz. Yemek yapma derdi yok ama yemek yeme zevki de yok. Bu hiç bir zaman gerçekleşmesin lütfeenn :(

+ Güneşin önüne bir gökcisim gelmiş ve yılda sadece 2 kere güneş ışınları Dünya'ya geliyormuş;

Bu tam bir felaket düşünsenize havanın hep kapalı olduğunu. Yağmur yağdığı havanın kapalı olduğu günlerde ne kadarda duygusal yada sinirli oluyoruz. Ve böyle bir durum 363 gün boyunca sizinle. D vitamini alamıyorsun. Şezlonga yatıp güneşlenemiyorsun. Aman tanrımm....

+İnsanlar mikrop geçip hastalanmasın diye birbirlerine sarılmıyor;

En sevdiğiniz insan yanınıza geliyor selamlamak için elini bile sıkamıyorsunuz. Tensel temas sıfıra iniyor. Bizde sevdiğin biriyle karşılaştıysan eğer böyle boğarcasına sarılırsın, sevgini paylaştığını düşünürsün. Uzaktan uzağa arkadaşlık, dostluk, akrabalık mı olur ???

+ Kıyafetlerin üzerinde bir buton var rengini değiştirebiliyorsun;

Bak bu güzel bir buluş olmuş biz bayanlar için. O beğendiğimiz kazağın hangi rengini alsam derdine bir son olmuş. Her rengi senin istediğin zaman istediğin rengi giyebiliyorsun. Her renk her tonda var :) Burdan yetkililere sesleniyorum. Bunun için çalışmalara başlamadınız mı hala :)

+ İnsanların sınıfları var;

Kıdemleri omuzlarındaki renge göre belirleniyor. O renge göre davranılıyor ülkede. Yüksek yerlerdeysen sıranın en önü hep senin. Adaletsizliğin en babası da bu sanırım...



Vb. özellikleri olan bir Ramanis Cumhuriyet'inde Yuna'nın geçmişte yaşadıklarını, geleceği için çırpınışlarını, toplumu sorgulayışlarını, erkeklerin üstünlüklerini eleştirmelerini, başarılarını anlatılıyor. İnsanları düşündüren gelecek için önlem aldırabilecek değerde kıymetli bir kitap olmuş bence. Gelecek bizim elimizde, kendi geleceğimizi en güzel şekilde biz yaratalım. Seçimlerimizi doğru yapalım sonra bu hallere düşmemek için.


DİPNOT: Bunu yazmasam içim el vermeyecekti. kitapla alakası yok biliyorum. 2017 yılının ilk gününe gözümü açtığımızda huzur beklerken yine yeni bir terörle karşı karşıyayız... Kaç milyon kişi birbirine mutlu huzurlu seneler dilerken yılın ilk gününde ölümle terörle başlıyorsak hayata nerede mutluluk, huzur ? İstedikleri tam olarak bu... İstediklerini vermeyelim. Birlik olalım. Bitsin artık bu terörde annelerimiz babalarımız ağlamasın daha fazla :( Ölen vatandaşlarımıza Allah rahmet eylesin, Yakınlarına baş sağlığı diliyorum....


  
   
  

16 yorum:

  1. bu kitabı bu kadar ayrıntılı sizin bloğunuzda okuma fırsatı buldum, ütopya olması beni heyecanlandırdı.. okunacak kitaplar listeme ekledim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanıza çok sevindim :) Beğeneceğinizi düşünüyorum :)

      Sil
  2. Güzel yazı olmuş :) Bloğunuzu takipe aldım bende beklerim ❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, takibinizi göremedim ama uğrarım mutlaka :)

      Sil
  3. 5 yaşına kadar çocukların anaokuluna gönderilmeyişlerini sevdim ben. Güzel ve detaylı bir yorum olmu canım, kalemine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim, teşekkür ederimm :))

      Sil
  4. Kitap içeriğinin böyle olduğunu bilmiyordum. Ben de listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Dün gece yorum yapıp tam yayınla ya basacaktım ki internetim gitti. Bugün gelip yarım kalan işimi tamamlayım dedim 😅

    Bu yazarın Aylin adlı kitabını okudum ilk. Beni öyle ortada bıraktı ki bittikten sonra bir ay aklımda kalan cevapsız sorularla dolaştım. Şimdi de böyle etopik bir kitap la ne yaparım bilmiyorum. Ama merak etmiyor da değilim hani 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya canım o kitabını bilmiyorum, Bende o kitabı merak ettim şimdi :) Eğer bir gün eline düşerse okumanı tavsiye ediyorum o halde illa okumak için kendini zorlama :)

      Sil
  6. Çok güzel bir kitapmış,yazın da çok güzel olmuş.Gerçekten gelecek bizim elimizde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, çok teşekkür ederim :) İyi bir gelecekte yaşamak dileğiyle iyi akşamlar :)

      Sil
  7. Kitabı merak ettim ama yazarın kalemi beni çok etkilemiştir. inşallah bu kitapta farklı olur. Sen çok güzel anlatmışsın ama:)
    Şu terör konusuna gelince insanları psikolojik olarak yıkmak için yapıldı. Ailelere sabır versin Rabbim. Birlik olalım inşallah. Yıllar değil insanlar değişsin. Zamanın suçu ne ki. Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın sayılar değişiyor, biz yerimizde saymayalım. Daha vicdanlı olalım :) Teşekkür ederim ayrıca. Bazen düşünüyorum sadece ruhunu tanıdığın, sevdiğin yakın hissettiğin insanlar olur ya sen onlardansın işte, adını görünce yüzümde gülümseme oluşturan :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Mutlu oldum, öyle gerçekten bazı insanların ruhu ezelden tanışmıştır. Benimde ismini görünce gülüyor hep yüzüm😊😃

      Sil
  8. Ayse Kulin bu kitabinda güzel bir distopik ülke yaratmis. Sanirim bazi seyleri göremeyecegiz ama olabileceginden eminim. Eger okumadiysan sana Goerge Orwell'in 1984 kitabini öneririm. Adam kitabi yazdigi yillarda 1984 yilini hayal etmis ve bir cok seyi tutturmus.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok merak ettim şuan ilk fırsatta okuyacağım o halde 😊😌💝

      Sil