28 Şubat 2016 Pazar

Vazgeçilmezimizsin "TON BALIKLI SALATA ! "

 Bazen sağlıklı yiyecek bulmakta zorlanıyorum. Buz dolabının kapağını açıyorum bakıyorum hiç bir şey bulamadan buzdolabının kapak açık uyarı sesini duyunca kapatıyorum. Gidip oturup ne yapacağım bunalıma giriyorum. İşte böyle zamanların kurtarıcısı bizim evde SALATA. Salata olmasa ne yapardım bilmiyorum.
  Salata yaptığım günler bizim için klasik ya dizi ya da film günü olup ekstra birde eğlence buluyoruz kendimize. Resimdeki gibi salatadan 2 tane yapıyorum birisi eşime birisi de bana, alıyorum elimize oturuyoruz koltuğumuza açıyoruz filmimizi salatamızı yerken keyif ile izliyoruz. Tavsiye ediyorum kesinlikle. Eğlenirken doyuyorsunuz. Çok yorucu da olmuyor bayanlar :)
  Salata deyip geçmemekte lazım tabi ki de bir iki küçük püf noktaları her yemeğin olduğun gibi salatanın da var. Nasıl bir cümle kurmuşum öyle :) Hemen salata mı ve püf noktaları paylaşayım sizinle;


MALZEMELER:

+Marul
+Domates
+Salatalık
+Havuç
+Turp 
+Dere otu
+Mısır
+Ton balığı 
+Limon

   Bunlar benim tercih ettiğim salata malzemelerim. Siz başka sağlıklı salata malzemeleri ekleyebilirsiniz. Mesela maydonos gibi ben sevmedim sevmeyeceğim o da eminim beni sevmiyordur:) 
   Gelelim püf noktalara ;

PÜF NOKTASI 1:  

   İlk püf noktamız kırmızı lahana ile ilgiliydi. Ben kırmızı lahana turşusuna bayılıyorum pek beceremesem de. Ve salatada bu tadı elde edip o kırmızı lahananın sert tadını da yumuşatmak için kırmızı lahanayı ayrı bir kapta doğrayıp tuz ile yoğuruyorum bir 5 dakika kadar. Böylelikle yumuşuyor o çok sertliği gidiyor. Tavsiye ederim.

PÜF NOKTASI 2 :

  Sıradaki püf noktası da mısır ile ilgili. Mısır aşığı birisi olarak konserve mısırları çok sevmiyorum açıkçası. Her zaman için kendi hazırladığınız kendi yaptığınız en sağlıklısıdır. Mısır zamanı her hafta bol bol mısır alıyorum. Düdüklü de haşlayıp bir kısmını yiyerek geri kalan kısmını elimle tek tek ayırıp poşetleyip buzluğa attım. Çeşitli salatalarda kullanıyorum. Buzluktan çıkarıyorum suya tutuyorum 5-10 dakika içinde kullanılabilecek duruma geliyor. Sizi çok yormuyor ve birde en doğalı en sağlıklısı oluyor :)

PÜF NOKTASI 3 :

  Son püf noktamızda salata sosu, baharatları... Kesinlikle metabolizma hızlandırıcı sızma zeytinyağı kullanmalısınız, limon suyu faydasını ise herkes biliyordur artık. Tuz istiyorsanız kullanın ama ben kullanmaktan yana değilim açıkçası. Karabiber gibi sevdiğiniz baharatlardan birer tutam da atmak sizin tercihiniz olur :)

   Derken ton balıklı salatamız hazır. Ha birde ton balığını alırken mutlaka değerlerini yağını, protein miktarını inceleyin ki daha sağlıklı olsun. Sağlıklı bir hayat bir vücut istiyorsanız kesinlikle bunu yapmalısınız. Değişimi kısa zamanda hissedeceksinizdir.
   Afiyet olsun :)



4 yorum:

  1. harika görünüyor, çok severim bu salatayı, afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Hem doyurucu hem sağlıklı hem de az kalorili kesinlikle şahane bir salata 😀

      Sil
  2. Yazın en sevdiğim şey ton balıklı salata yemektir :) annem salata olarak yaptıysa kırmızı turpta rendeler 😊Ben bazen makara ile de yapıyorum öyle de güzel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne de güzel özetlemişsiniz, yaz gelse de taze sebzelerle salatalarımızı karpuzlar yesek 😀 Ben aslında ton balığı sevmiyorum bir tek salata da yiyorum ama makarnada da en kısa zamanda denemeliyim sanırım, teşekkür ederim 🙏🏼🙏🏼💝🌺

      Sil