12 Aralık 2016 Pazartesi

Dondurmacı Zeki

  Ben Şanlıurfa'nın bir köy okulunda sınıf öğretmeniyim. Şanlıurfa'ya ilk geldiğimde her şey iyi güzel hoştu. Ama sevdiklerinden uzakta yaşamaya devam ettikçe 1 hafta tamam 2 hafta tamam derken zaman geçmek bilmiyordu. Hala da hızlı geçtiği söylenilemez. 15 tatil için şafak saydığım doğrudur. Neyse Şanlıurfa'da zaman geçirebilmek için okulum öğretmenleriyle geleneksel cumartesi buluşmaları yapıyoruz. Bu haftaki buluşma duraklarımızdan biriside "Dondurmacı Zeki" idi.

   Dondurmacı Zeki'ye daha önce gitmemiştim. Önünden geçmiştim. Fakat dikkat etmemiştim. Neden derseniz girişi çok sıradan bir yer. içeri girip arka tarafa gittiğinizde ise nasılda samimi bir ortamı var. Ambiyans olarak baktığınızda verdiği mesaj ise yıllardır varız biz bu işte ustayız mesajı var. Çok fazla fotoğraf çekmedim ama bir kareden anlayacağınıza inanıyorum.


   Zaten hangi yaşta olursak olalım hep bir geçmişe özlem duymuyor muyuz. Buraya geldiğimde bunları düşündüm. Yaşadığımız anın kıymetini bilmeyip dünü özlüyoruz. E bugünün kıymetini bilelim ki geçmişi aramayalım. Desek bile yapabilir miyiz bilmiyorum... Neyse size anlatabilmem için 1 karenin yeterli olduğunu düşünmeyip internetten de bir kare buldum hemen. 

İşte böyle eskiyi özleten tatta bir yer Dondurmacı Zeki. Neden eski işte eski 2-3 eşya bulup koymuşlar diyenler olursa açıklayayım. Dondurmacı Zeki "1933'ten beri" hizmet veriyormuş. Burası gerçekten tarih kokan bir yer. Bizimle ilgileride çok hoştu. Karşılama güzeldi. Ve hemen tatlılarına geliyorum.

Ben hepsine tadına bakıp denemek istedim ama bu sefer hakkımı abartmayıp fıstıklı kadayıf ve künefeden yana kullandım. Fıstıklı sarma ve künefede güzeldi. Ben çok kaymak sevmem ama burada çok zevkle yedim çokta güzeldi. Künefe içinse "Hayallerim hatay künefe peyniri hayat Şanlıurfa künefe peyniri " hiç bir zaman Şanlıurfa'da sünen bir peynir ile künefe yiyemeyeceğim. Kabullendim. Neyse yolunuz bu taraflara düşerse eğer bir durağınızda "Dondurmacı Zeki" olabilir . Son olarakta Dondurmacı Zeki tanıtımı ile bitireyim sözlerimi;

NEREDEN GELİYORSUN?
DONDURMACI ZEKİDEN 
NEREYE GİDİYORSUN?
DONDURMACI ZEKİYE ...  :)



1 yorum:

  1. Merhabalar, blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Siz de benim yeni açmış olduğum blogumu takip edip desteğinizi esirgemezseniz çok mutlu edersiniz. Sevgiyle kalın.

    kucukayipdunya@gmail.com

    YanıtlaSil